Saturday 1 May 2010

muhasabah~ ust salman

antara kata2 yg ana kira menyentuh kalbu ialah;


*sejauh mana maksiat yang kita buat, sejauh itulah rasa sakit sms nyawa di penghujung waktu..[kirenye nk mati da la]

*sejauh mana kebakan yg kita buat, akan mgurangkan rasa sakit nk mati tu
*sesiapa yg dihisab, mst diazab-sbbnye terlalu byk dosa

*sayang Allah, sbutlah namaNya sllu 

*kt blog, status ke, sllu tulis..aku cinta padaMu, aku syg Kamu n mcm2 ag..tp pelaksanaan tu tiada..[adoii....aku ni penyinta syurga...so nasihat beliau, jgn jd puji diri sdri..pelaksanaan itu penting..buktikan cinta kita...bknnye ckp je lbh..ok my frens?]

*siapa yg aku cinta sbnrnye? klu Allah, knpe ms solat..aku xley khusyuk? knp aku xley igt kt Allah je?

*knapa kita x bersedia utk mati, pdhl mati itu bila2 masa shj.......

jom kita muhasabah sama2...cek balik diri kita..moga kita jd insan terpilih..hamba Allah yg tahu bersykur kpd penciptaNya...wallahu'alam~

No comments:

click to donate=)