Wednesday 6 June 2012

Versusio: cara senang bandingkan handset mana yang elok yang mana sesuai

assalamualaikum
harini nak update pasal cara mudah untuk kita bandingkan handset mana lagi elok & lagi sesuai dengan kita
ada orang tak suka handset yang dalamnya complicated
ada yang suka handset yang senang untuk digunakan, maksudnya application yang ada tak memeningkan kepala
senang je semua nak search dalam tu
ada yang suka skrin besar
ada yang suka ambil gambar dengan handset sebab malas bawa kamera (sapa yg camni, samalah kita,, malas nak bawa 2 benda satu2 masa)
ada yang suka touch kan
ada yang suka ada dua2 sebab bajet kalau touchscreen da tak sensitif kira boleh guna button (haa, yg ni pun aku)
dan semua2 tu,, semestinya nak yang berpatutan la,, kalau mahal tapi tak best, buat ape beli ann
kalau murah sangat tapi guna ,, jatuh sket2, da kongg pun cam bazir duit je
ok
aku jumpa web ni
wuish senang sangat nak banding2 ni,, taip je model ape then GO

korang boleh taip kat browser tu versusio.com/eng

paparan utama
ni saje je compare2 s3 and lumia,,for sure la s3 ok lagi,,tgk harga la an
haa, ni baru sekufu
ok kat sini kita boleh tengok la  ciri2 yang lebih dan kurang kat model hp tu
 okk, aku harap bolehla kongsi sikit2 ape yang aku tahu..hehe
dulu aku selalu pening kepala bila nak beli hp, last2 aku tiru ayah, ayah suka nokia, so aku kata nak nokia la, jadi cam inherited disease lak beli nokia satu family.hoho..
 nokia ni tahan la jugak, dalam 5 tahun selalunya,, lepas tu banyak la non-communicable disease yang dihadapi olehnya
oh ye, tapi nokia yahudi nye
so, jomla beli asian made pulak
samsung ke

dengar kata mmg elok samsung s3 dari iPhone 4s ni
lagipun cuba try versusio ni..hehe ..nampak best s3 lagi
aku plak berazam nak pakai handset aku sekang dlm beberapa tahun sambil memerhatikan rentak teknologi terkini, tunggu model best2 ni murah sket dulu..haha
tapi tak perlulah kalau handset tu masih elok, nak tukar je an
lebih baik ko melabur kat mana2 ,, macam amanah raya ke..oh ok,,amanah raya tu ade syubhah sket,,so kalau nak melabur boleh rujuk sekuriti ape da namanya oh, suruhanjaya sekuriti
ehh, macam susah je nak melabur, padahal sedekah tuk orang miskin kat tepi jalan pun kira melabur (ni kira untuk saham kau kat akhirat la)

ok, aku exam forensic hari ni,, pagi tadi sebelum exam aku makan makaroni yang semalam punye, da dipanaskan tapi aku pun tak tahu la kenapa, perut aku meragam
sungguh tak selesa n takde mood aku nak jawab exam tadi..takpe 20 markah je,,insyaallah boleh arr tu

16 jun ni aku nak exam commed pulak, commed tu sejenis karipap..sedapnye~
commed tu community medicine,, banyak n sangatla macam hafal essay
tapi takpe
medic best
medic best
medic best
 ZzZzzzZ

lepas solat subuh semalam-semalam,, aku nampakla buku kat rumah raisah, aku tidur kat umah Tema semalam2,  aku baca baca baca..best jugak buku ni, tajuk dia pejuang muda ke,tapi pmram la jual, ok aku tahu, aku yang edar sebenarnya sebab aku ajk ekonomi,,tapi aku time tu takde niat macam tak berminat nak beli ..jadi aku belek2 la then aku jumpa banyak ayat-ayat al-Quran yang dikupas terkena la batang hidung sendiri..kalau kau baca pun,,rasa terkena gak..haha,,ok la joking k,,emm, ayat dari surah Fussilat ni best>


Sesungguhnya orang-orang yang berkata , "Tuhan kami adalah Allah" kemudian mereka meneguhkan pendirian mereka, maka malaikat-malaikat akan turun kepada mereka (dengan berkata), "Janganlah kamu merasa takut dan janganlah kamu bersedih hati dan bergembiralah kamu dengan (memperoleh) syurga yang telah dijanjikan kepadamu" (Fussilat:30)


ok ye,, nite ,,selamat beramal
assalamualaikum


No comments:

click to donate=)