Monday 9 July 2012

ketupat ketupat cinta

assalamualaikum semua

alhamdulillah,,hari ni Allah bagi peluang lagi menghirup udara dunia =)
harini saje nak update kenangan2 lalu yang membekas di jiwa ini..peepppep^_^

4 julai: jual waffles n pasta untuk akhawat zagazig shj. :)
jarang2 sekali aku buat waffles skg ni, dulu masa thn 3, aku ade jugak bawa tuk kls aku, tp thn 4 ni busy larh..salu bizi an..
 5 julai: SAKURA@PCZ
belajar pasang gas, lampu starter semua dgn guru2 comel..=)
pastu ade slot masakan>cik Dzarifah & Farihah Nasir..belajar buat apple crumble n tuna with mashed potato 


grabbed from Nuramalina Izzati@Facebook =))


ni ade slot tambahan,, cik pengarah sendiri yg conduct tau>cik Farihah Mokhtar
dalam slot ni, peserta2 belajar wat ketupat, tapi aku tak berapa pandai lagi, kena berlatih sebelum hari raya..:P
rupa-rupanya macam2 lilitan ketupat ni: ketupat sate, ketupat palas, ketupat katak, ketupat kucing (very rare) pun ade
thanks semua..banyak ilmu aku dapat katsini =)

6 julai: Spa. jakuzi, sauna, skrub, massage..tahun lepas lagi nak pergi,tapi sibuk+lengah2, alhamdulillah dpt jugak pergi..ni pun masa study leave. kalau bukan, rasanya lambat lagi lah nak pergi
7 julai: study sket
8 julai: study laju-laju
9 julai-11july: study laju gear 5
12julai: exam written Forensic and Toxic..doakan kami tahun 4 ye!!
ok tu je updates
sebenarnya nak tulis panjang panjaaaang,,tapi exam lah
banyak aktiviti2 blh buat time study leave ni..
aktiviti2 yg lebih personal lah maksud aku

30 jun ritu, aku da berjaya adopt kucing, nama Lilo
balik rumah tgk dia tunggu kat pintu
kalau aku tidur, dy datang sentuh muka aku> yg ni ok la sbb bila kau ignore alarm bangun subuh kan,,ade mechanical agent (Lilo) dtg kejut kau..hehe
ok, nak study balik
forensic..pasal thermal burn injuries 
ahli bait aku da siap2 da nak pergi Matruh, alhamdulillah, tapi banyak tempat kosong dlm 9 kot, kalau aku tak exam, lama da aku merayap gi Matruh sekali..weheei

oh ye, esok tak perlu bimbang sbb da ade nasi kerabu kuah kacang aku tempah unit ekonomi
semalam ade jugak junior jual mee bandung,, tapi sbb aku da beli nasi lemak kak ika 2 bungkus, so poketku kering utk men'order' mee bandung

trivia> Isu lukisan harian metro..
kenapa lukis Dr Morsi dkt piramid? bulan bintang lambang keagungan Islam pun dilukis diatas bucu (apex) piramid..why why? heboh kat FB,, mesti lepas2 ni ade orang saman pelukis tu,,aaayook~
sukan boxing boleh menyebabkan (kalau tumbuk kat kepala):
deterioration of personality impaired memory, dysarthria tremor ataxia, parkinsonian features

hari ni ada program kat dewan, SUPERWOMAN tapi aku tak pergilah memandangkan aku banyak lagi tak study kan...em
katsitu ade breast-self  examination (BSE), diorang share gambar ni>
 12 signs of breast cancer :

A --> Hardening
B --> Pinching
C --> Erosion
D --> Red & Hot
E --> New fluid
F --> Dimpling
G --> puckering
H --> Growing vein
I --> Nipple retraction
J --> Asymmetry
K --> Orange skin
L --> Invisible lump
how to do BSE? click here*
 
**^^**~ Rasulullah SAW, mengatakan , “ Barang siapa menunjukkan kebaikan, dia mendapat pahala seperti orang melaksanakannya, “
Tersenyum adalah dakwah, menolong kesulitan orang lain adalah dakwah, bersikap santun adalah dakwah, berkata benar adalah dakwah, mengingatkan orang yg lupa akan janjinya adalah dakwah, bertanggung jawab atas sebuah amanah adalah dakwah, mengucapkan sebaris kalimat “istighfar!” it
upun dakwah..
“ Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yg menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yg makruf dan mencegah dari yg mungkar; merekalah orang2 yg beruntung. (QS Ali’Imran [3]: 104).
Maka berdakwah bukan hanya tugas seorang ustad atau Ustadzah. Dakwah merupakan kewajiban yg luas untuk Umat Islam sessuai kemapuannya. Termasuk Aku! . ( Cahaya di Atas Cahaya )-Oki Setiana Dewi



Lilo manja

pasta ala-ala italy =)

suasana oral exam opthal haritu

Lilo nak daging instead of her food


waffles utk dijual

pasta

learn how to make ketupat sheets@SAKURA-PCZ

Lilo dahaga

waffles dark choc n raspberry syrup @Qaumiyah =)
yuuk baca ini> nak aiskrim free satu!
ok,, assalamualaikum n have a nice day!!

No comments:

click to donate=)