Wednesday 10 July 2013

Happy Ramadhan #Buku#


#aktiviti Ramadhan#
  Assalamualaikum semua!!

  hari ni hari pertama puasa !


ape yang korang da rancang nak buat
utk hari ini dan hari seterusnya???
 ________
___ ____ _____


ramai kawan2ku yg sdg buat persiapan untuk menghadapi peperiksaan akhir tahun pd bulan mulia ini...

aku bulan 8, selepas raya adalah final exam
lepas final exam, kena hantar jawapan quiz-quiz pula....

biasala tu..perang Badar pun bulan puasa juga. Orang Islam praktis sume dlm bulan ni jugak bahkan dlm panas terik+puasa pula tu 
kita ade kipas, air-cond sangat senangla berbanding dulu

tapi takpela kita usaha sikit2, yang mana boleh buat kita buat kan2? yg penting lebih baik dari Ramadhan tahun lepas..

Ramadhan tahun lepas adalah yang paling best la sbb aku dpt rasa puasa kat Mekah.
 Qiamullail dlm Baitullah. depan aku je tersegam indah kaabah... Allah Allah rindunyee~~

okey setakat ni aku rancang nak baca buku tentang Demokrasi. okey, semalam2 aku tanya ustaz dlm kelas Aqidah, what is the perfect way in choosing a leader? Is it by election??
Syeikh kata bukan..bukan melalui pilihanraya sebenarnya.. okey setakat tu je aku bagitahu..yg lain korang baca sendiri okeyy dekat Kalamullah... sekarang ni aku nak habiskan ttg demokrasi yg aku muat turun dari democracy@Kalamullah
aku muat turun yg link kt atas ni & satu lagi yg ni DoubtsRulingdemocracy@Kalamullah
banyak sangat buku2 yang ada kat Kalamullah ni, ceramah pun banyak, artikel pun banyak.. banyak perkara yang dibincangkan..Fiqh, Fatwa, Sirah.. 
 http://www.kalamullah.com/index.html
feel free to spend time on it =)
cerita korea boleh habis banyak episod sehari, dgr mp3 limaplohminit takkan tokley kot ..eh?


malam ni solat terawikh utk hr ke-2... jom sama-sama solat! :)

39 pages je yg ni. baca 6pages/hr, dlm 1minggu habislah tu.senangkan? :)
Ramadhan Tips =)

Light Suhr & Iftar : bcz not to be lazy to pray or do another 'ibadah and also decrease desire
Avoid socializing: to avoid gossiping & backbiting
Schedule: yes off course, plan ur Ramadhan to make it benefit
Weakness & solutions: in your habit, and try to change it.. make improvement in this Ramadhan and keep it till the other months..struggle & fight!! if we stick to a new habit for about 28 days, insyaallah that new habit will become our habit forever....insyaallah~ (e.g  u easily can get angry, try to not angry for a month  hee*peace** #dont be angry ;))#
~the others, u can understand right? hehe

Happy Ramadhan!!! :)

No comments:

click to donate=)