Thursday 1 January 2015

Abdalrahman 13 Bulan



Assalamualaikum

Abdalrahman da nak masuk 13 bulan Alhamdulillah



http://www.ad-duha.org/html/flash_cards_.html
http://www.sheknows.com/kids-activity-center/print/flashcards-a-b

Kalau travel , senang pakai flashcard android je
Download kat google apps hee..kekurangannya anak tak brpe boleh nak pegang sendiri..kan dicampaknye pening kepala lak mommy

Sekarang ni Abdalrahman sangat aktif. Tinggal sekejap je kat ruang tamu. Dalam tiga minit dia boleh sepahkan dengan surat khabar, majalah, boleh tumpahkan air. Biasala budak umur masa ni memang suka meneroka perkara baru. Kena kontrol. Takkan nak biar je, wat derk je. Nanti klu bawa rumah orang, kan dia sepahkan pula..so kena ajar la. Simple je, sekarang aku cakap no no dia berhenti la buat. Tapi kadang tak makan saman gak haha..

Tak berapa minat main kereta-kereta mainan. Yang dia suka main tolak kerusi, angkat kerusi..kerusi plastik je, sekali angkat, dua sekaligus..kalau kerusi jatuh kt lantai, takley nak angkat dia marah2 lak kat kerusi tu..
Ngomel bahasa ape tak tau..bebel sorang2 kekeeke
Ada sekali tu, aku tolak kereta dia, dua buah ke arah dinding.. dia tengok je, masa tu dia tengah pegang harimau yang bunyi bep bep bep tu klu tekan..apabila dia tengok semua benda gerak sendiri sbb ada tayar, dia pun campak jugakla harimau tu..jauhlak tu..nak dekat kereta yg aku tolak tadi kekeh kelakar .gamaknya dia igt harimau pn ade tayar jugak

Lagi satu, dia suka tiru orang. Orang buang sampah, dia pun ambil ape2 nak masuk tong jugak.
Yang paling best sbg ibu, aku tak payah nak dodoi dia Tidur. Aku letak je atas katil dia, dia Tidur sendiri..sengih dlu kat aku..myb nak ckp saya nak Tidur dlu la tu agaknya.. dulu masa baby kena zikir, on Sleep instant, tepuk2 sikit dlu klu nak Tidur..mmgla zikir bagus..tak deny aspek tu hihi :-)

#update blog kat tablet je

No comments:

click to donate=)