Thursday 29 July 2010

hat + kaherah


assalamualaikum semua...
semalam pergi mahattoh.macam biasa, pakai topi 
( hat )..panas la..dah jadi macam satu benda wajib setiap kali nak keluar..so ramailah org tegur..melayu ke arab ke..semua tegur.. tapi semalamlah kot yg paling ramai orang tegur,sepanjang tinggal kt mesir ni, welcome to egypt, ape khabar, hai malaysian,dan mcm2 lg la..ade yg x tegur tu, pandang je..pelik agaknye...[ tapi bg saya x pelik pun, sbbnye topi diciptakan memang utk melindungi kepala dari panas..em tambahan plop skgni tgh batuk+selsema..lagi lahh..hehe..teringat ahli bait sy yg balik semalam tuh..selalu soh saya makan vitacid..sy plop sllu soh die pki sunblock..tapi die pki mask..sy jarang la pki mask...hehe..jimat sket kos sara hidup :)

ape yg saya membebel sebenarnye.....emmmm

banyak hari dah berlalu, setiap hari banyak benda yang kita buat, sampai terlupa, apa yg kita buat...saya rasa dah lama x menaip..so sy menaip..tgk entri lepas, baru 5 hari..hehe...

saya minum vanila milkshake semalam..oleh sebab minum sorang2, saya langsung tak enjoy..boring..dull [tu la, spe soh x ajak orang lain kuar g makan....huhu *-*..selalunya best air vanila tu..tapi semalam rase die manis sgt, macam nak bunuh sy.. miss my friends..pls blik mesir cepattt!!  :(

semasa saya buat persediaan utk jadi pengerusi umum dlm satu program dulu, emm SC INC thn 1,2, 4,  saya terjumpa dengan ayat ini, 
pada hari itu ( kiamat ) sahabat2 karib ssetengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain, kecuali orang-orang yg persahabatannya berdasarkan taqwa ( iman dan 'amal soleh ): zukhruf: 67...so, saya baca ayat ni pada akhir majlis..saje..nak memperingatkan diri sendiri dan sahabat2..ye la..people do mistakes~

saya sangat takut..saya x nak berkawan atas dasar cantik@famous@lawak@ade jawatan ke ape, tapi saya nak berkawan kerana Allah...( tapi, abang saya kata, saya ni sombong..:p...em ye ke? kalau lelaki, memangla kena sombong..ek? bkn..maksud saya, ade batas2 tertentu...

18 julai hari tu, saya round2 kaherah..naik bas..keluarga kelantan mesir bawa..best2..nak tgk pic? ok..i'll put some here..( semalam saya da upload..banyak dah..tibe2 ade seekor nyamuk datang menjamu selera..ish, x blh2..kne tutup tingkap..x pe la panas pun..akibat kecuaian, tersepak wayar..maka matilah lap top & kipas..abes semua pictures saya..huhu..)

destinasi pertama : makam anuar sadat ( ex-pm mesir )
depan piramid
dalam masjid sultan hassan@ masjid 4 mazhab
ade 4 pintu..utk 4 mazhab
endalam masjid rifa'ie..(katsini ade maqam raja farouk)






  

2 comments:

Anonymous said...

lain kali ajak saya..dan belanja..haha

Anonymous said...

BAKAL EXCO PcZ..insyaallah

click to donate=)