Sunday 7 October 2012

cheddar omelette

cheddar omelette recipe (two layers)
post on 3/10/2012

assalamualaikum semua


today I want to share with u


my new recipe


lepas balik daripada meeting pagi ni, tengok internet kejap, rasa lapar

panaskan mee
makan, then view jap resepi omelette
bila takde bahan2, hasrat nak buat french omelette ke, spanish omelette ke terpaksa dibatalkan
ye la, takde bahan kat rumah, malas nak keluar pagi2 tadi,, 

so masuk dapur

aku ade plastik barang bahan mentah sendiri atas dapur
selalu aku guna bahan2 tersebut untuk program
then bila aku tengok, Allah,, da diserang binatang perosak..
kalau jenis bahan2 mentah yang syle serbuk-serbuk ni, cam coriander ke, cumin ke, yang dalam plastik,
memang senang nak masuk binatang perosak.. tak sangka pulak, letak atas peti pun kena :(
simpan tepung beras (yg dari malaysia) dalam bekas plastik pun kena gak
wallahu'alam la dtg dari mana~ 

ok,,

so rase nak buat omelette la

what I must put as a name for my new recipe ni eh?

hurmm,
k.dura pun da recognize da aku..kadang2 memang masakan aku takde nama pun esp masak utk kuah mee
sebab aku suka modify resepi 
bila hosmate tny, ape awak masak ni mai (org rumah pggil mai)
"em, ni mee dekat2 mee hailam, tapi bukan mee hailam sebab saya letak serbuk cili + kacang panjang, so it is not truly mee hailam, also, saya letak belacan" hehe

ok2,, jom2



2 biji telur ye kita guna ye puan2..let us call it telur A & telur B


Base

telur A 
 black pepper
salt
cheddar (dipotong kiub) (I letak banyak2 sebab nak habiskan cheddar)

>> diatas dapur, letak minyak, masak telur (yg da disebatikan dengan blackpepper+salt)
,, pastu masa telur belum masak sepenuhnya tu, baru bubuh cheddar diatasnya

Top

telur B
bawang putih (hiris nipis2)
sos cili
pes tomato (mix all)

>>bila da siap base, 

masukkan telur B (yang da disebatikan dgn sos cili,pes & bwg putih)

okey, so camne,, menjadi??

cubela,, puas hati bila ahli bait makan sehingga menjilat jari..whehei

this is mine








hehehe,, oleh sebab banyak sangat cheddar,masa nak terbalikkan ,errr,, accident, 

jadi top & base telah bercampur :P

> you can serve it with rice @ bread =))


ok itu aje untuk harini
tQ for reading!!

ini best *klik**

No comments:

click to donate=)