Friday 5 August 2011

Cuti2 tidur je keje

huhu..


who sleep more,will gain more weight
who sleep less, will gain more n more knowledge


still jetlag


must settle this problem


little bit frustrated today


emm...


problem n problem
solve this, another one comes


tak boleh citer prob kt sini, amatlah bahaya..hehe


firman Allah SWT didalam al-Quran, “sungguhnya yang paling mulia di kalangan kamu di sisi Allah ialah orang yang bertakwa. “


Sesungguhnya dari segi rohani dan hak orang yang berpuasa mestilah dengan niat yang ikhlas kerana Allah SWT keikhlasan melalui ibadah puasa lebih terserlah daripada ibadahibadah yang lain kerana ibadat puasa wajib disembunyikan dan tidak dinyatakan. Ibadat yang lain lebih bersifat dinyatakan.

Orang nampak kita bersembahyang, tetapi orang tidak nampak kita berpuasa, semasa kita tidak makan, tetapi seorang yang berpuasa sanggup meninggalkan perkara yang membatalkan puasa sama ada dilihat oleh orang atau tidak. Di sini menyerlahkan keikhlasan, beribadat kepada Allah yang melahirkan sifat takwa, yang tersirat di dalam hati, bukan dari amalan-amalan yang zahir.

Di antara adab puasa juga ialah meninggalkan perkaraperkara yang boleh membatalkan pahala walaupun tidak membatalkan puasa, melihat yang haram, bercakap yang haram dan sebagainya yang merupakan tegahan-tegahan yang baik yang berkait dengan akhlak yang buruk yang tersirat di dalam hati. Dengan melaksanakan kewajipan ini juga, melahirkan sifat takwa kepada Allah.

Seterusnya di bulan Ramadan, kita dihidangkan dengan amalan ibadat sunat yang banyak seperti membaca Quran, sembahyang Tarawih, menjamu berbuka puasa, bersedekah makanan kepada orang yang berbuka puasa, amalan-amalan ini juga adalah amalan-amalan yang
membentuk peribadi samada yang menghubungkan kita dengan Allah atau hubungan kita dengan sesama manusia, keluarga dan jiran.



teruskan membaca di sini






best sangat baca buku abdul latip. i finished imam syafi'e..see this..sedap/best/masyuk/ model terbaik, hebat, meletup..em semua ada..amazing gitu..nanti saya nak baca pasal Muhammad Al-Fateh lak..semua ada dlm almari.tinggal ambil nak baca je :)


trivia¬ tidak suka orang yang sentiasa mengungkit. sape suka,angkat tangan tinggi2 =+P
ni serius cantik video


seni seviyorum, iyi geceler :) salam

No comments:

click to donate=)