Sunday 12 September 2010

Waiting~

assalamualaikum semua

hehe..ape kaba? harap sihat semua. Selamat hari raya, saya minta maaf kalau ada salah silap..

diamlah ina

hehe..tak de ape-ape. Cuma, adik saya kat sebelah ni, saya taip, dia mengeja-eja pula. hilang konsentrasi la.hehe....sori ina..wink* :)

hampir dua tahun lepas, saya tinggal dia untuk belajar kat Mesir ni, dia tak boleh mengeja lagi. Sekarang, semua buku dia eja. buku Doa-doa Harian tu, bahagian muqaddimah tu pun dia eja. Bagus la. hehehe ( sebab kat kampung, mana ada buku-buku cerita, dia tak buat balik pun, tu yang dia ambil buku doa tu..hoho )

sekarang ni, saya kat kampung. Nasib baik ada broadband. Ayah baru beli. hihi. 

saya bukannya nak tulis apa-apa. Tapi saja-saja isi masa lapang. Sekarang tunggu semua orang bersiap-siap untuk menziarahi kubur saudara-saudara~

Masa balik kampung ni, untuk mengelakkan adik-adik saya membuang masa, saya senaraikan aktiviti apa yang diorang dah buat. dari pukul 8.00 pagi hingga 9.00 pagi, 9.00 pagi hingga 10.00 pagi dan seterusnya. so, sejak semalam, Yaya selalu tanya saya, 'pastu, nak buat apa lagi ye', 'k.ngah, sekarang nak buat ape?' -baca Quran, buat kerja sekolah la, ataupun pergi urut nenek..hihi :)
 Bukan apa, saya agak meluat kalau tengok adik-adik, atau sape2 je la yang membuang masa. Masa itu emas. Masa itu umur kita. em, banyak lagi la saya ceramah free kat adik-adik saya. Kalau digunakan betul-betul masa tu, insyaallah, berjaya dalam segala hal. tak percaya?? Pelumba kereta nak sampai awal, pelumba kuda, pelumba basikal, orang yang balik kampung, pelumba motosikal yang haram ( walaupun haram nak juga sampai awal ) hoho, bak kata semua la nak cepat, cuma mati je tak mau cepat..amal kurang beb..hoho..tapi, kalau hidup lama pun, still banyak dosa an? haha..tu la pasal~ jom, tingkatkan amalan sama-sama... tapi kan, you all kena syukur sebab kita semua ni jadi umat nabi muhammad, so, azab kubur tu pendek je tempohnye..

ok..need to go..salam~

** sori, kalau baca ni membazir masa..hehehe....rindu Zagazig, rindu Prof...

No comments:

click to donate=)